طیبه نیک رفتار؛ نازنین فلاحتی
چکیده
هدف از مقاله حاضر بررسی فرایند نوآوری سازمانی در کسب وکارهای گردشگری پزشکی است. به ویژه هدف این پژوهش پاسخ به این سوال است که فرایند توسعه کسب وکارهای نوآورانه در حوزه گردشگری پزشکی در کشور درحال توسعه ای مانند ایران چیست؟ بدین منظور نظریه برخاسته از داده مورد استفاده قرار گرفت. مصاحبه های عمیقی با پانزده نفر از کارآفرینان گردشگری ...
بیشتر
هدف از مقاله حاضر بررسی فرایند نوآوری سازمانی در کسب وکارهای گردشگری پزشکی است. به ویژه هدف این پژوهش پاسخ به این سوال است که فرایند توسعه کسب وکارهای نوآورانه در حوزه گردشگری پزشکی در کشور درحال توسعه ای مانند ایران چیست؟ بدین منظور نظریه برخاسته از داده مورد استفاده قرار گرفت. مصاحبه های عمیقی با پانزده نفر از کارآفرینان گردشگری پزشکی انجام شد که در زمینه نوآوری تجربه داشتند. تحلیل داده ها منجر به شکل گیری نظریه میانی شد. الگو به دست آمده از نتایج تحلیل نشان می دهد که پدیده اصلی که منجر به نوآوری در میان کسب وکارهای مورد مطالعه شد، تمایل کارآفرینان برای فعالیت های کارآفرینی است که یک اقدام نوآورانه است. یافته های پژوهش نشان داد که عوامل واسطه ای و شرایط محیطی باعث می شود کارآفرینان استراتژی های خاصی را انتخاب می کند تا اقدامات کارآفرینانه را به صورت موثر انجام دهد.