یگانه موسوی جهرمی؛ سحر دهقان
چکیده
در ساختار قانون مالیاتهای مستقیم، جرایم و تشویقها دو راهکارهای برای تحقق درآمدمالیاتی پیش بینی شده است. در این تحقیق با استفاده از تئوری چشم انداز که مبتنی بر رهیافت اقتصاد رفتاری است، اثر متقابل رفتار مؤدیان بخش مشاغل و سازمان امور مالیاتی بررسی شده است. بدین منظور، ساختار تمکین مالیاتی مودیان مذکور با استفاده از تغییرات نرخ جرایم ...
بیشتر
در ساختار قانون مالیاتهای مستقیم، جرایم و تشویقها دو راهکارهای برای تحقق درآمدمالیاتی پیش بینی شده است. در این تحقیق با استفاده از تئوری چشم انداز که مبتنی بر رهیافت اقتصاد رفتاری است، اثر متقابل رفتار مؤدیان بخش مشاغل و سازمان امور مالیاتی بررسی شده است. بدین منظور، ساختار تمکین مالیاتی مودیان مذکور با استفاده از تغییرات نرخ جرایم و تشویقها سنجش شده است. در این راه، پرسشنامه ای ویژه با توجه به موارد مندرج دربخش مشاغل قانون مالیات های مستقیم، برای ارزیابی تمکین مالیاتی (پرداخت یا عدم پرداخت مالیات) طراحی شد و نتایج با استفاده ازروش بیزین سلسله مراتبی بدست آمد. نتایج حاکی از آن است که مؤدیان مورد بررسی در تمامی سطوح درآمدی نسبت به تغییرات اعمال شده در نرخ تشویق حساسیت بیشتری نشان میدهند که این نتیجه میتواند در جهتدهی به سیاست گذاریهای دستگاه مالیاتی مفید باشد
یگانه موسوی جهرمی؛ ارغوان فرزین معتمد
چکیده
رفتار مصرفکننده در قالب یک تابع مطلوبیت جمعپذیر با رهیافت قیمتگذاری هدانیک، در بازار مجازی فرمول بندی شده است. از آنجا که بین سفارش و خرید برخط محصولات (کالاها و خدمات) و وصول آنها وقفه زمانی وجود دارد، لذا مصرف کننده در شرایط نااطمینانی تصمیم میگیرد. سطح رضایت خاطر از محصولات دارای مشخصههای مختلف، با توجه به بردار احتمال ...
بیشتر
رفتار مصرفکننده در قالب یک تابع مطلوبیت جمعپذیر با رهیافت قیمتگذاری هدانیک، در بازار مجازی فرمول بندی شده است. از آنجا که بین سفارش و خرید برخط محصولات (کالاها و خدمات) و وصول آنها وقفه زمانی وجود دارد، لذا مصرف کننده در شرایط نااطمینانی تصمیم میگیرد. سطح رضایت خاطر از محصولات دارای مشخصههای مختلف، با توجه به بردار احتمال مربوط به کیفیت مورد انتظار آن مشخصهها، توصیف میشود. انتخاب مصرف کننده و نیز تفسیر تعادل، از یک فرایند ریاضی حاصل می شود. نتایج نشان میدهد قیمتگذاری هدانیک که بر تمایل به پرداخت دلالت دارد، تحت تاثیر احتمالات مربوط به کیفیت انتظاری یا رضایت انتظاری مشخصههای محصول است. به علاوه، نرخ نهایی جانشینی انتظاری هر جفت از مشخصههای محصول برابر با نسبت احتمال مربوط به کیفیت (رضایت) مورد انتظار آنها است.