بررسی رفتار مالیاتی مودیان بخش مشاغل: رهیافت اقتصاد رفتاری

یگانه موسوی جهرمی؛ سحر دهقان

دوره 8، شماره 2 ، اسفند 1398، ، صفحه 265-281

https://doi.org/10.22099/ijes.2020.33336.1566

چکیده
  در ساختار قانون مالیاتهای مستقیم، جرایم و تشویقها دو راهکارهای برای تحقق درآمدمالیاتی پیش بینی شده است. در این تحقیق با استفاده از تئوری چشم انداز که مبتنی بر رهیافت اقتصاد رفتاری است، اثر متقابل رفتار مؤدیان بخش مشاغل و سازمان امور مالیاتی بررسی شده است. بدین منظور، ساختار تمکین مالیاتی مودیان مذکور با استفاده از تغییرات نرخ جرایم ...  بیشتر

قیمت گذاری هدانیک در شرایط نااطمینانی: یک الگوی نظری رفتار مصرف‌کننده

یگانه موسوی جهرمی؛ ارغوان فرزین معتمد

دوره 7، شماره 1 ، شهریور 1397، ، صفحه 55-60

https://doi.org/10.22099/ijes.2018.27490.1396

چکیده
  رفتار مصرف‌کننده در قالب یک تابع مطلوبیت جمع‌پذیر با رهیافت قیمت‌گذاری هدانیک، در بازار مجازی فرمول بندی شده است. از آنجا که بین سفارش و خرید برخط محصولات (کالاها و خدمات) و وصول آنها وقفه زمانی وجود دارد، لذا مصرف کننده در شرایط نااطمینانی تصمیم می‌گیرد.  سطح رضایت خاطر از محصولات دارای مشخصه‌های مختلف، با توجه به بردار احتمال ...  بیشتر