سایر موارد مرتیط
تدوین مدل جامع ارزیابی عملکرد بازاریابی در سطح شعب در نظام بانکی ایران با استفاده از رویکرد نظریه زمینه‌ای

صالح صدیقی شیراز؛ صمد عالی؛ رسول وظیفه؛ علیرضا بافنده زنده

دوره 11، شماره 1 ، شهریور 1401، ، صفحه 121-144

https://doi.org/10.22099/ijes.2023.43377.1822

چکیده
  امروزه مسأله اساسی سازمان‌هایی که دارای شعب فراوان هستند بخصوص بانک‌ها ارزیابی صحیح و منطقی است. شاخص‌های خوب ارزیابی می‌تواند به هدایت بهتر بخش‌ها و نیروها کمک شایانی داشته باشد. وجود و به‌کارگیری الگوی مناسب برای ارزیابی عملکرد بازاریابی شعب، می‌تواند به پاسخگویی، ارتقاع کیفیت خدمات، افزایش رضایت و وفاداری مشتری و در نهایت ...  بیشتر

فرایند توسعه کسب وکارنوآورانه در حوزه گردشگری پزشکی در ایران

طیبه نیک رفتار؛ نازنین فلاحتی

دوره 8، شماره 2 ، اسفند 1398، ، صفحه 335-348

https://doi.org/10.22099/ijes.2020.33886.1579

چکیده
  هدف از مقاله حاضر بررسی فرایند نوآوری سازمانی در کسب وکارهای گردشگری پزشکی است. به ویژه هدف این پژوهش پاسخ به این سوال است که فرایند توسعه کسب وکارهای نوآورانه در حوزه گردشگری پزشکی در کشور درحال توسعه ای مانند ایران چیست؟ بدین منظور نظریه برخاسته از داده مورد استفاده قرار گرفت. مصاحبه های عمیقی با پانزده نفر از کارآفرینان گردشگری ...  بیشتر

عوامل حیاتی موفقیت گذار به اقتصاد یادگیرنده در کشورهای در حال توسعه: مطالعه موردی ایران با رویکرد تئوری داده بنیاد

بهنام عبدی؛ سید حمید خدادادحسینی

دوره 8، شماره 1 ، شهریور 1398، ، صفحه 137-161

https://doi.org/10.22099/ijes.2019.31565.1512

چکیده
  زندگی در دنیای امروز یا تغییرات سریع در حوزه های مختلف اقتصادی، فناورانه، اجتماعی و سیاسی همراه است که با میزان قابل توجهی از عدم قطعیت مشخص می شود. تکامل کشورهای در حال توسعه در این اقتصاد جهانی که با سرعت و پیچیدگی فراوان در حال تغییر است، نیازمند گذار موفق به اقتصاد یادگیرنده است. پژوهش حاضر به دنبال پاسخ به این سوال است که گذار موفق ...  بیشتر