سایر موارد مرتیط
صالح صدیقی شیراز؛ صمد عالی؛ رسول وظیفه؛ علیرضا بافنده زنده
چکیده
امروزه مسأله اساسی سازمانهایی که دارای شعب فراوان هستند بخصوص بانکها ارزیابی صحیح و منطقی است. شاخصهای خوب ارزیابی میتواند به هدایت بهتر بخشها و نیروها کمک شایانی داشته باشد. وجود و بهکارگیری الگوی مناسب برای ارزیابی عملکرد بازاریابی شعب، میتواند به پاسخگویی، ارتقاع کیفیت خدمات، افزایش رضایت و وفاداری مشتری و در نهایت ...
بیشتر
امروزه مسأله اساسی سازمانهایی که دارای شعب فراوان هستند بخصوص بانکها ارزیابی صحیح و منطقی است. شاخصهای خوب ارزیابی میتواند به هدایت بهتر بخشها و نیروها کمک شایانی داشته باشد. وجود و بهکارگیری الگوی مناسب برای ارزیابی عملکرد بازاریابی شعب، میتواند به پاسخگویی، ارتقاع کیفیت خدمات، افزایش رضایت و وفاداری مشتری و در نهایت سودآوری هرچه بیشتر بانک بیانجامد. بر همین اساس هدف این تحقیق طراحی و تبیین الگوی جامع ارزیابی عملکرد بازاریابی شعب بانکها با رویکرد کیفی و استفاده از روش گرنددتئوری میباشد. باتوجه به اشباع نظری بیست نفر با نمونهگیری قضاوتی انتخاب و دادهها بهروش مصاحبه نیمهساختاریافته جمعآوری شده و از فرایند سهمرحلهای کدگذاری باز، محوری و انتخابی جهت تجزیه و تحلیل دادهها استفاده شده است. یافتههای پژوهش بیان میکند شعب بانک شامل کارکنان و مدیریت، خدمات بانکی در سطحی از کیفیت را ارائه می دهند، به مرور زمان عملکرد بازاریابی شعب متبلور میشود. فرهنگ سازمانی در کنار بازار محلی و عوامل اقتصاد کلان، قوانین و تکالیف فراشعبهای و نوسانات شدید بازار محلی در مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت سرمایه انسانی و بهسازی مستمر بروز پیدا میکند و پیامد این مدیریت، بهدست آوردن وفاداری مشتری، تولّد برندی موفق و سودآوری است.
طیبه نیک رفتار؛ نازنین فلاحتی
چکیده
هدف از مقاله حاضر بررسی فرایند نوآوری سازمانی در کسب وکارهای گردشگری پزشکی است. به ویژه هدف این پژوهش پاسخ به این سوال است که فرایند توسعه کسب وکارهای نوآورانه در حوزه گردشگری پزشکی در کشور درحال توسعه ای مانند ایران چیست؟ بدین منظور نظریه برخاسته از داده مورد استفاده قرار گرفت. مصاحبه های عمیقی با پانزده نفر از کارآفرینان گردشگری ...
بیشتر
هدف از مقاله حاضر بررسی فرایند نوآوری سازمانی در کسب وکارهای گردشگری پزشکی است. به ویژه هدف این پژوهش پاسخ به این سوال است که فرایند توسعه کسب وکارهای نوآورانه در حوزه گردشگری پزشکی در کشور درحال توسعه ای مانند ایران چیست؟ بدین منظور نظریه برخاسته از داده مورد استفاده قرار گرفت. مصاحبه های عمیقی با پانزده نفر از کارآفرینان گردشگری پزشکی انجام شد که در زمینه نوآوری تجربه داشتند. تحلیل داده ها منجر به شکل گیری نظریه میانی شد. الگو به دست آمده از نتایج تحلیل نشان می دهد که پدیده اصلی که منجر به نوآوری در میان کسب وکارهای مورد مطالعه شد، تمایل کارآفرینان برای فعالیت های کارآفرینی است که یک اقدام نوآورانه است. یافته های پژوهش نشان داد که عوامل واسطه ای و شرایط محیطی باعث می شود کارآفرینان استراتژی های خاصی را انتخاب می کند تا اقدامات کارآفرینانه را به صورت موثر انجام دهد.
بهنام عبدی؛ سید حمید خدادادحسینی
چکیده
زندگی در دنیای امروز یا تغییرات سریع در حوزه های مختلف اقتصادی، فناورانه، اجتماعی و سیاسی همراه است که با میزان قابل توجهی از عدم قطعیت مشخص می شود. تکامل کشورهای در حال توسعه در این اقتصاد جهانی که با سرعت و پیچیدگی فراوان در حال تغییر است، نیازمند گذار موفق به اقتصاد یادگیرنده است. پژوهش حاضر به دنبال پاسخ به این سوال است که گذار موفق ...
بیشتر
زندگی در دنیای امروز یا تغییرات سریع در حوزه های مختلف اقتصادی، فناورانه، اجتماعی و سیاسی همراه است که با میزان قابل توجهی از عدم قطعیت مشخص می شود. تکامل کشورهای در حال توسعه در این اقتصاد جهانی که با سرعت و پیچیدگی فراوان در حال تغییر است، نیازمند گذار موفق به اقتصاد یادگیرنده است. پژوهش حاضر به دنبال پاسخ به این سوال است که گذار موفق کشورهای در حال توسعه به اقتصاد یادگیرنده مستلزم توجه به چه عواملی است؟ از طرف دیگر، برابر اصل وابستگی به مسیر مطرح در اقتصاد تکاملی، کشورهای مختلف با اقتصادهای ملی، ساختارها، نهادها، ارزشها فرهنگها و تاریخچه متفاوت، شخصیت متمایز سیستم ملی خود را دارند که چالشهای مختص هر یک را برای گذار به اقتصاد یادگیرنده ایجاد می کند. بر این اساس، پژوهش کیفی، استقرایی و اکتشافی حاضر با رویکرد ترکیبی (کیفی و کمی) شامل تئوری داده بنیاد در مرحله کیفی و تحلیل کمی پیمایشی به توسعه مدلی می پردازد که برا تعیین عوامل موثر بر گذار ایران به اقتصاد یادگیرنده موثرند. یافته ها نشان می دهند که تفکر گذار، نهاد سیاست، فناوری اطلاعات و ارتباطات، سرمایه اجتماعی، شرایط اقتصاد کلان، توسعه منطقه ای، بنگاه های یادگیرنده، تعامل دولت، صنعت و دانشگاه، سیستم ارتقاء یافته آموزش و پژوهش و یادگیری همکارانه مبتنی بر اعتماد متقابل در این رابطه قابل توجه هستند. این عوامل در قالب مدلی بر اساس مدل پارادایم سازماندهی و ارایه شده اند.