چکیده: این مقاله بر مبنای نظریه رفتار مصرف کننده لنکستر (1971) مدلی از تفاوتهای محصول را براساس فرضیه هدانیک ارایه میکند. لنکستر مطرح ساخت که مطلوبیت از ویژگیهای کالا و نه از خود کالا حاصل میشود. بنابراین، از دیدگاه مصرف کننده هر ویژگی دارای قیمتی است. این همان قیمت هدانیک (یا ضمنی) است. ما قیمت ضمنی و تغییرات کیفیت در بازار خودروی ایران را برای سالهای 2005 و 2010 برآورد نمودیم. نتایج تجربی نشان میدهد که در این دوره متغیرهای امنیت (انواع کیسههای هوا و ترمزها) مهمترین متغیرهای اثرگذار بر قیمت اتومبیل بوده است و همچنین تغییرات در کیفیت اتومبیلهای جدید فروخته شده در ایران دلایلی برای افزایشهای حدود 47 درصدی قیمت در آن دوره بوده است.
ابونوری, اسماعیل و رضوانی, علی . (1391). استفاده از قیمتهای هدانیک برای برآورد تغییرات کیفیت در بازار خودروی ایران. (Iranian Journal of Economic Studies (IJES, 1(1), 1-12. doi: 10.22099/ijes.2012.585
MLA
ابونوری, اسماعیل , و رضوانی, علی . "استفاده از قیمتهای هدانیک برای برآورد تغییرات کیفیت در بازار خودروی ایران", (Iranian Journal of Economic Studies (IJES, 1, 1, 1391, 1-12. doi: 10.22099/ijes.2012.585
HARVARD
ابونوری, اسماعیل, رضوانی, علی. (1391). 'استفاده از قیمتهای هدانیک برای برآورد تغییرات کیفیت در بازار خودروی ایران', (Iranian Journal of Economic Studies (IJES, 1(1), pp. 1-12. doi: 10.22099/ijes.2012.585
CHICAGO
اسماعیل ابونوری و علی رضوانی, "استفاده از قیمتهای هدانیک برای برآورد تغییرات کیفیت در بازار خودروی ایران," (Iranian Journal of Economic Studies (IJES, 1 1 (1391): 1-12, doi: 10.22099/ijes.2012.585
VANCOUVER
ابونوری, اسماعیل, رضوانی, علی. استفاده از قیمتهای هدانیک برای برآورد تغییرات کیفیت در بازار خودروی ایران. (Iranian Journal of Economic Studies (IJES, 1391; 1(1): 1-12. doi: 10.22099/ijes.2012.585