سایر موارد مرتیط
مدل مکانی هاتلینگ، توزیع مثلثی، مصرف کنندگان باتجربه و بی تجربه

صلاح سلیمیان؛ کیومرث شهبازی؛ جلیل بادپیما؛ نعیمه حضوری

دوره 9، شماره 1 ، شهریور 1399، ، صفحه 319-337

https://doi.org/10.22099/ijes.2021.39615.1734

چکیده
  یک تصمیم گیری مناسب در انتخاب مکان بنگاه می تواند نقشی اساسی در بهبود رقابت و سودآوری آن ها داشته باشد. فرض اساسی بیشتر مطالعات مکان موجود فرض توزیع یکنواخت است که در دنیای واقعی کمتر مشاهده می شود. در مقابل ، توزیع مصرف کنندگان ممکن است به شکل یک مثلث باشد ، که در آن مصرف کنندگان در مرکز شهر جمع می شوند. از طرف دیگر ، نوع مصرف کنندگان ...  بیشتر

یارانه‌های صادراتی استراتژیک تحت محصولات متمایز

یونس برومند؛ کیومرث شهبازی

دوره 8، شماره 2 ، اسفند 1398، ، صفحه 315-334

https://doi.org/10.22099/ijes.2020.35423.1623

چکیده
  این مقاله بر سیاست تجاری استراتژیک در قالب یارانه‌های صادراتی در ساختار انحصار دوجانبه کورنو برای محصولات متمایز تمرکز می‌کند. یارانه‌های صادراتی در هر دو حالت ایستا و پویا بر رفاه اجتماعی اثر می‌گذارند و هدف این مقاله تحلیل و مقایسه اثرات رفاهی یارانه‌های صادراتی در بازی‌های یک‌دوره‌ای و چنددوره‌ای در بازار محصولات متمایز ...  بیشتر

راهبرد ایران در بهره برداری از منابع مشترک نفت و گاز: رویکرد نظریه بازی

صلاح سلیمیان؛ کیومرث شهبازی

دوره 6، شماره 2 ، اسفند 1396، ، صفحه 185-202

https://doi.org/10.22099/ijes.2018.28145.1423

چکیده
  مدیریت بهره برداری از ذخایر نفت و گاز خلیج فارس به دلیل اهمیت بسیار بالای این منطقه که حدود 60 درصد ذخایر اثبات شده نفت و 40 درصد ذخایر اثبات شده گاز جهان را داراست و استراتژی های نفت و گاز جهان را رقم خواهد زد، بسیار حیاتی است. این مقاله با بهره گیری از نظریه بازی به دنبال دست یابی به بهترین استراتژی است که ایران می تواند در مواجهه با سایر ...  بیشتر